Washington Post eats crow | RT

Oops! WaPo’s news article on “fake news” sites, was, – well, “fake news”…

The Fourth Revolutionary War


Facing threats of legal action, the Washington Post has been forced to add an editor’s note distancing the paper from a dubious website, PropOrNot, which it had initially endorsed as a group of nonpartisan experts on “Russian propaganda.”

The Post came under fire on social media for its provocative hit piece which claimed that “Russia’s increasingly sophisticated propaganda campaign” actually influenced the US presidential election.

The article, published late last month, referenced “independent researchers” who allegedly determined that Russian state media, RT and Sputnik News among them, produced “misleading articles online with the goal of punishing Democrat Hillary Clinton, helping Republican Donald Trump and undermining faith in American democracy.” 

One of the main sources cited by the Post was PropOrNot, “an independent team of concerned American citizens” who, according to the site’s description, are “volunteering time and skills to identify propaganda – particularly…

View original post 728 more words


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s